Free Hit Counter

17.2.09

Tid for kritikk

Snakk om å gi barn inntrykk av at de har et ansvar de faktisk ikke har. Ansvar skal plasseres der det hører hjemme, og uansett cuteness mht framstillingen i reklamen, dette blir misforstått ansvarliggjøring: barn er barn, voksne er voksne og det er de voksne som har ansvaret.
La de gjerne være miljøagenter, men ikke gi dem inntrykk av at de har ansvaret. La barn være barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Best som en synes at gutten er søt og flink, og at det er viktig at barn blir miljøbevisste - så har du jo rett! For voksne er det all grunn til å tenke mer over at det vi holder på med blir bestemmende for de neste generasjoner. Men som du påpeker - å bruke barn som talerør for voksne tanker på denne måten blir feil. [For det var vel ikke tenkt 18-års aldersgrense på dette vel?] Ikke nok med at vi påfører våre etterkommere problemer, vi skal da ikke gi dem følelsen av at det først og fremst er deres sak å rydde opp!
Morfar